Tuesday, October 19, 2010

Warkah untuk Suamiku

Assalamualaikum..


Hai awak.. awak.. awak tahu tak saya ni bakal isteri awak?? Even kita xpenah jumpa.. Tapi saya pasti.. Dengan izin Allah, suatu hari ty kita akan jumpa juga.. Sebab.. awak dah tinggalkan "barang" awak dekat saya..Datang la amik balik tulang rusuk awak ni.. Saya jaga baik2 bnda ni.. 


Awak yang saya bakal sayangi...
Saya harap, bila kita bersama nanti, awak dapat bimbing saya untuk jadi seorang isteri yang solehah..
Awak.. seriously saya nak kawin dengan awak.. Tapi tak tahu siapa awak, wahai bakal suamiku..
Sebab tu la satu2 cara untuk saya masuk ke syurga dengan mudah.. Indahkan jadi seorang wanita..


Awak yang bakal saya cintai..
Awak.. Kalau suatu hari nanti bila kita dah terlalu lama bersama.. Jangan lah awak tengking saya.. Saya takut.. Takut saya tengking awak balik.. Lalu menitis air mata saya.. Sebab dah derhaka pada awak.. Cukuplah awak naikkan sedikit nada tegas awak supaya saya faham ke tidak izinan awak tu..
Janganlah awak pukul saya.. Cukuplah dengan menunjukkan rotan kearah kaki saya.. 


Kepada awak saya berjanji wahai sayangku..
Saya janji tak kan nakal2.. Saya janji akan jaga batas pergaulan saya.. Sya janji aurat saya akan saya tutupi.. sebab.. smua tu hanya untuk awak wahai sayangku.. Akan saya tundukkan kepala pabila ada pandangan tajam lelaki.. Sebab mata saya yang bundar ini hanya untuk awak wahai pembimbingku.. Awak.. Jagalah batas pergaulan awak.. Sebab pasti apa yang awak buat hari ini.. akan men'jealous'kan saya pada masa akan datang.. Even bila dengar lagu ainul mardhiah pun saya cemburu pada awak.. 


Dengarlah wahai pemuda yang bakal aku cintai..
Nanti bila kita dah bersama.. Saya nak anak ramai2 tau.. Jadi, awak belajarlah sungguh2 demi masa depan kita.. Susah senang kita lalui bersama.. Belajarlah awak tentang ilmu ugama.. sebab saya ingat nak buat perbincangan ugama dengan awak.. Sweetkan?? Belajarlah awak cara menghormati orang tua.. Sebab saya xnak anak2 kita buat benda yang sama apa yang awak buat kat parents awak.. belajarlah awak cara bersyukur.. Sebab saya berjanji akan sentiasa bersama awak susah dan senang kita nanti..


Awak2... xperlulah kiranya saya mencari awak.. kerna Allah dah hilangkan barang awak.. Saya yang terjumpa ia menunggu pemilik barang ni untuk mengambil barangnya semula.. Suatu hari nanti, bila dah jumpa awak.. saya pasti akan berkata.. terima kasih.. sebab barang awak banyak menolong saya untuk trus hidup..

No comments: