Monday, October 8, 2012

things about me that u shoult know!

Assalamualaikum kalau tak jawab dosa kalau jawab sayang..


Therese a few things that bout me yang memang different about the others i think! ahaks!

1. suka fikir everythigs bad happens adalah benda yang bagus. Tenang kot bila fikir macam tu. Allah kan dah kata... Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. Ayat 216 Surah Al-Baqarah.

2. garang + angin = kepala jin toncet. serius kalau aku marah sanat2 memang semua benda akan jadi tsunami . etc, if adik aku sentuh barang aku sampai rosak, aku akan mengamuk mengamuk sampai mummy belikan yang baru. See betapa garang dan cengeng. Tapi tak selalu buat macam ni. Kalau tak, mark zorro tu naik kat belakang har har har. (perangai ni sebenarnya nak mintak n tagih perhatian)

3. suka cakap sorang2. ok ni serius kelakar. ya aku mengaku aku suka cakap sorang2 sebab nak kasi motivate kat diri sendiri n nak suruh diri sendiri bertendang.

4. tak suka makan nasi kat rumah. ha kat rumah ja tak suka makan nasi kalau makan rumah tok mahu habis 2 pinggan. owh paling suka makan benda merapu.

5.kalau stress suka menangis sampai tertido or bentak2. (bila ingat balik kelakar)

6.suka gila-gila roses! kan bagus ada prince charming hantar sejambak bunga rose kat kolej aku! ok in your dreams!

7. pernah naik cameron highland sekali ja seumur hidup! fuh first time naik muntah2 then mengadu kat abah. abah kata " bagus la kurus anak abah lepas ni" ok foine abah!!!!!!!!

8.suka minum teh! any tea, tapi migrain bila minum coffee or nescafe padahal kandungan caffeine dalam teh lagi tinggi.

9.suka menangis

10. owh serius aku tak boleh jadi hipokrit. suka gila physco orang yang aku tak suka.

11.tak suka tengok or dengar suara sendiri bila rakam video. urgghhh malu..

12. tak suka orang lain sakitkan hati orang yang aku sayang, for me, aku ja ada hak macam tu.. etc; ada orang buli mummy suruh isi air dalam tong air kat rumah mummy then bila dah isi aku sembunyikan tong tu belakang rumah. ha ha ha.

13. tak suka tempat yang terlalu crowded or ramai orang. kalau pergi jugak, balik rumah confirm sakit kepala.

14. suka tengok power rangers sampai sekarang kalau adik ubah channel ja bantal akan ku baling.

last but not least, tahu buat kerja rumah even maksu admit it. tapi malas nak apply bila balik kampung. ha ha ha!

badjet2 macam retis korea la? puihhh.. 

Dan Dialah yang menjadikan orang ketawa dan menangis 
[An Najm 53: 43]


No comments: