Thursday, November 25, 2010

Back to the old era-the legend era..

Salam.. Hye semua...(eleh nia ko perasan ye yang ko tu banyak fans)

Kalu korang semua perasan la kan.. Aku dah hilangkan aku punya kotak muzik.. Selalu kalu buka je blog aku akan ada lagu "OPICK-RAPUH" tapi sejak last entry aku dah padam.. Sebabnya aku nak letak lagu-lagu utube atau video-video yang aku sendiri jadi penyanyinya (ewah ko nia.. ape ko ingat suara ko tu sedap sangat!!??)

BTW, kali ni aku nak berginjak pada era P.Ramlee.. Aku percaya most of kau orang mesti suka and dah tengok filem bujang lapok berulang kali tapi part-part lawak dalam cerita tu still kau orang ketawa kan?? Aku suka sangat lagu-lagu P.Ramlee lately.. Aku ada jugak research katanya P.Ramlee jatuh seprti ada yang merancang.. Entahlah aku pon tak tahu.. Sebab at that ERA aku tak lahir lagi..

sory pak ngah adik amik gambar ni.. nak bagi pakngah pemes ari ni.. awwww


Muka P.Ramlee masa muda memamg sama macam pak ngah aku.. HELLO.. Atleast ada iras.. hehehe..
tapi uols.. mmg sedap la lagu P.Ramlee.. Kalau dengar terkenang zaman dedahulu.. Memang patut dia dapat gelaran THE LEGENDARY... Lagu dia semua evergreen.. Movies dia still lagi orang tonton.. Sekarang ni memang susah la nak dapat movie yang betul-betul akan kekal.. Ada tu ada tapi hanya sekelumit je..

Aku malas nak kondem kat sini.. Kejap lagi orang tanya aku.. 
"apa beza orang melayu dengan bangsa lain" soalan tu emang nampak kacang nak jawab.. Kekadang kita jawab.. Bangsa kita ni malas.. Asyik cari keja senang ja.. Tapi bagi aku semua tu salah.. Jawapannya.. Bangsa kita ni suka "KONDEM" bangsa sendiri..

Kau orang bayangkan.. Kawan aku berjanji dengan seorang Chinese ni.. Budak tu tunggu 15minit awal.. Kawan aku datang tepat pada masanya.. Tetiba Chinese ni kata "Ni lambat kenapa.. Biasala janji melayu" (dalam suara yang agak parau ye para pembaca) amboi.. kau orang tengok.. bangsa lain dah kata kat orang melayu.. ADUH...

Aish aku dah melalut.. Kalau kau orang semua dengar dan hayati apa yang ditulis dalam lirik yang dinyanyikan tu memang mendalam maksudnya..

Puitis yang didengar
menyejukkan halwa telinga
mendamaikan jiwa.. ajeee gitu pulak aku berpuitis kat sini..


Aku nak share lagu.. Tiada kata secantik bahasa.. Memang kalau kita gunakan bahasa kita ni seeloknya.. Cantik aje ye para stalker.. aceh.. Macam ustazah la pulok!!..



TIADA KATA SECANTIK BAHASA


GETARAN JIWA


No comments: