Wednesday, December 28, 2011

My precious thing in the world, p/s:i love u

Assalamualaikum kalau tak jawab dosa kalau jawab sayang..

Rasa sedih tak tahu kenapa rasa nak nangis jaaaaa.. biasa la aku mana penah study jauh dari rumah. bila exam i really need 100% support dari mom n abah. Need them to courage me, well tetiba teringat la satu kisah. Aku rasa aku masa zaman remaja suka buat perangai memberontak macam ni. tapi sekarang rasanya tak dah kot. Insyallah tak n tak nak buat dah and takkan buat dah.. Rasa nak menangis bila teringat apa yang aku dah buat.. sampai abah pernah kata,,,

"yalah nasihat abah dulu kakak langsung tak nak pakai.." sentap bila abah kata macam tu.. memang aku teruk, buas, degil, nakal...

Well orang kata apa yang kita penah buat kat parents kita dulu akan balik kat kita.. macam roda.. And aku wonders, macam mana la hai bila dah ada anak nanti.. degil apa?? TAK NAKKK!!! ampun mak tak nak buat dah ampun abah tak nak buat dah!! ok stop dengan drama tu. dah mintak ampun dah pun kat ma ngan abah.

sekarang ni i tried so hard to follow whatever my parents said.. even jodoh.. yes i will.. aku kalau boleh tak nak langsung tengok mummy menangis, tak nak tengok abah kecewa, sebab, abah tak pernah maki aku. kalau mamy, mumy selalu melawak kasar.. i aku akan membalas sambil buat muka manja. ma adalah segalanya bagi aku. abah pun macam tu jugak..

Abah pernah pesan.. "kakak, bila abah dah tak da, kakak jaga mak elok2 ok??" aku diam tak da jawapan..
Yes aku akan jaga ma. Sekali pun aku takkan kasi mak jejak rumah orang tua. Rumah mak dengan abah sekarang akan tetap jadi rumah mak and abah.. tempat rumah anak-anak mak ngan abah berkumpul..

Ada aku yang sentiasa kepoh.. cuba bagi adik beradik lain ketawa tapi aku sorang ja ketawa, sebab ma ngan abah tak faham apa i tried to say.
Angah yang suka bersembang pompangpompang padahal orang lain semua rasa dia membajet..
kak cik yang akan kutuk aku n angah habis-habisan then mak ngan abah akan ketawa sebab both of us kena dengan mulut kak cik
then irfan yang suka berebut makanan dengan azri
last sekali Aisyah yang selalu nak manja dengan aku angah n kak cik.. and dia orang paling last habis makan.


Kadang kadang aku hairan macam mana seorang anak boleh bercakap kasar dengan ibu sendiri walaupun dia sudah bergelar isteri dan ibu. Apa suami dia tak tegur ka?? Ingatla.. Satu hari nanti anak awak akan balas dua kali lipat kat awak.. Disebabkan aku degil dulu orang slalu tegur aku dengan ayat ni. Sampai sekarang aku menyesal sangat apa yang aku dah buat.

SERIOUSLY RINDU MAK! ABAH ADA KAL. AKU TANYA KENAPA BAH.. MA JAWAB SAJA RINDU KAT KAKAK.. I KNOW MA NGAN ABAH MENGHARAP AKU BALIK RUMAH.THEY MISS ME SOO MUCH! AND I MISS THEM LIKE DYING..ok im crying like a baby right now.. bye2

No comments: