Tuesday, September 7, 2010

Kisah Cinta Uda & Dara

Assalamualaikum..

Xda apa yang aku nak kongsikan.. Ni true of the story.. Biasala aku ni terkenal ngan owang yang bercakap benar antara kawan2 aku dlu..

ni gimik ajah

Alkisah macam ni.. Dulu ada sowang puteri ni.. Let me name her as DARA. And the hero.. Nama dya UDA. Well diowang ni antara pasangan yang saling berkasih-kasihan.. Dah lama da kenal.. but still diowang ni ska gla gaduh!! bukan si UDA yang cari pasal.. tapi si DARA ni.. Ya Allah ganas gila cik adik sowang ni.. Si UDA ni sowang yang penyabar, penyayang plus kacak lagy U.. tapi si DARA ni tak pnah bersyukur dgan apa yang Allah dah bagi kat dya.. Slalu sangat dya lawan cakap UDA kita tu.. DGL an?? Tapi lama2 DARA tertambat ati dgn kelembutan UDA.. TAPI.. Kesilapan DARA tlah buat UDA HILANG KEPERCAYAAN padanya..

Maka tersebutlah kisah...
Boleh dikatakan diowang ni mula berkenalan pada 22/2/2009 tapi sebenarnya UDA & DARA dah pun saling berselisih sejak abad lagy namun apakan daya jodoh menentukan sebaliknya. Bak kata orang TUA-TUA bak air dan daun kladi..berselisih tapi tak bertembung..DARA terpaksa masuk ke hutan untuk menuntut ilmu yang tinggi.. Disebabkan ilmu yang dituntut DARA, dia dah xbleh da MELINGKAQ macam ulaq sawa macam dlu2 dah.. Dya sibuk dgan ilmu pertapaan di HUTAN UDA diabaikan. Acapkali UDA dimarahi DARA tatkala mereka berutusan surat. Katanya sibuk x sempat nak balas surat.. Semakin lama UDA rasa tersisih.. Namun pada hakikatnya.. DARA merindui UDA!! Stlah dua bulan tidak kembali ke kampung halaman, DARA akhirnya kembali umtuk bercuti.. Kerana terlalu merindui UDADARA menumpang Si Helang Gergasi.. hanya dalam masa tidak sampai sejam DARA  sampai ke kampung halaman.. Hatinya bercampur girang memandangkan kerinduannya pada UDA akan terubat akhirnya!! Disangka panas sampai ke petang upanya mendung di tengahhari.. Keesokkanya, DARA x dapat nak tunaikan janjinya kpda UDA kerna ayahanda dan bonda DARA ingin membuat kejutan untuk DARA. Pada petangnya UDA datang ke rumah DARA menaiki kuda. DARA tersenyum manis melihat UDA sudah sedikit berisi. Manakala UDA tersenyum girang menatap wajah DARA yang kian ayu..


 'UDA datang ni nak bagi bekal, DARA ambil la. Tengok la nanti kalu tak puas hati bagitau UDA ye? UDA nak yang terbaik untuk DARA' kata UDA.


 Keesokanya DARA keluar senyap2 dari kereta kuda emas bundanya untuk bertemu UDA. Manakala UDA curi2 keluar ketika membakar arang. Lalu dua kekasih ini berjumpa. Menemani si UDA membeli sesuatu agar mreka boleh berbual dgn mudah apabila sekembalinya DARA ke hutan. DARA tak punya pitis yang cukup.. UDA mengeluarkan pitis lalu dibayar untuk kekasihnya. TRIMA KASIH UDA!!


Tiba pula hujung minggu. DARA sudah berjanji ingin memilih kain untuk dipakai UDA tatkala LEBARAN menjelma.. NAMUN.. DARA MUNGKIR!!!! BERLINANG JATUH AIR MATA UDA.. Bukan sengaja DARA berbuat begitu.. tapi.. AYAHANDA & BONDA yang terlalu menjaga DARA. Tidak hairan lah jika dikatakan kulit DARA tak seperti wanita melayu lain.. Kulitnya putih seperti telur. ALA MACAM SNOW WHITE MLAYU LA!!
UDA merajuk. Hatinya patah. Satu demi satu perkara DARA lakukan padanya. Membuat dia tertunggu,memarahi dia.. Remuk hatinya!! Remuk!! Namun, kepada Si UDA.. DARA masih menyayangi  & TERLALU SYANG UDADARA hanya merayu pada UDA untuk memahami situasi DARA.
 kalu nak ikut ni la dara sebenar.. alangkah bahagianya uda dapat dara macam ni


GITULAH ALKISAHNYA.. KITA KALU DAH BERKASIHAN NI KNA LA GIVE AND TAKE.. JANGAN LA GADO2 SUNYUM JAH SOKMO DEH!!!

1 comment:

A'myeen said...

uuuuh....sy phm..
don't give up if u love him.
go! go!